Powracający ból w stawach – co może być jego przyczyną?

Ból stawów to w większości domena ludzi starszych, które w młodości nie dbały odpowiednio o swój układ ruchowy. Co może być przyczyną powracającego bólu w stawach?

Urazy

Najczęstszą przyczyną bólu stawów są ich przeciążenia oraz urazy. Jednakże wykrycie u pacjenta jednoznacznej przyczyny może być bardzo trudne, ponieważ najczęściej pacjenci zgłaszają się z bólem przewlekłym, którego przyczyną mogą być różne (na przykład schorzenia układu nerwowego bądź choroby ogólnoustrojowe). Ból stawów zwykle jest powodowany przez ich zapalenie. W znanym serwisie dla sportowców https://darmowespiny.pl możemy doczyta, że staw jest wtedy obrzęknięty, skóra nad nim jest znacznie cieplejsza od otaczających tkanek i może również występować zmniejszenie ruchliwości stawu. Jeśli chodzi o to, dlaczego skóra w tym miejscu jest cieplejsza – to proste, z racji tego że nasz organizm próbujący zwalczyć infekcję – podnosi temperaturę aby pobudzić odpowiednie komórki do działania.

Zbyt intensywna aktywność fizyczna

Zbyt intensywna aktywność fizyczna może powodować nadwyrężenie stawów. Zdarza się to osobom które rozpoczynają swoje ćwiczenia bez rozgrzewki – oraz ludziom którzy doprowadzają swój organizm do przetrenowania. Zwichnięcie lub skręcenie stawu powoduje silny ból i wymaga wizyty u lekarza, a przeważnie także rehabilitacji. Jeśli jednak osobnik nie doprowadzi leczenia do końca i jedynie ,,zaleczy” uraz – może to doprowadzić do nieprawidłowego stanu tego stawu, przez co ból będzie powracał – nawet do końca życia.

Choroby maskujące okresowy ból stawów

Powracający ból stawów często jest maskowany przez objawy infekcji wirusowej. Zazwyczaj są to takie choroby jak:

ospa wietrzna – bóle stawów zwiastują chorobę, które zazwyczaj występują z objawami podobnymi do grypy.

grypa – bóle stawów zwykle są wtedy odczuwane są w całym ciele i towarzyszy im osłabienie i gorączka

różyczka – bóle stawów występują przed pojawieniem się zmian skórnych, mogą im towarzyszyć dolegliwości również występujące podczas grypy.

Kategorie: zdrowie

0 Komentarzy